cintaku..

Thursday, February 11, 2010

mlm ni aku terpanggil lagi utk meluahkan sgalanya yg trkusut dlm hati aku.
walaupun aku letih sbenarnya..tapi aku rasa ade sesuatu yg perlu aku luahkan..
aku masih jelas lgi tngt kisah smlm..antara aku dia dan nuar..
aku tak abis fikir sbnrnya..aku tak tahu ape sbnrnya berlaku antara mereka br2..
sbagi wanita..aku faham perasaan dia, sprti dia faham perasaan aku.tapi kin aku kurang jelas
dlm maslh mereka.tapi aku rasa lebih baik aku diam..kerna itu yg jln yg mampu aku lakukan.
masing2 ade ksilapan masa lampau..aku yakin..smua ni sbg mematangkan diri kita dlm melalui setiap phubungan..
dia..
aku kurang jelas dgn niat mu..aku tak tahu apa sbnarya yg ko mahu lakukan..
aku trbaca sesuatu..ko sperti trsiksa..ko brdendam..
kalu ko rasa nuar dah hilang dlm hidup ko..napa ko masih lagi ingin tahu tntg apa yg dia lakukan skrg..dan knapa mesti ko ambil tahu..
kalu ko rasa dgn kbebasan aku dan nuar itu kbaikan..utk aku..napa ko tak biar jak perkara itu brlaku sndiri..aku tahu niat ko baik..tapi aku rasa pelik..
bukn aku nk pertahankn apa2 tapi aku juga perempuan..aku rasa apa yg ko rasa..
dulu aku perna melalui kes mcm ni..dgn seorg polis..aku dah jumpa keluarganya..
dah janji nk tunang..tapi 3 ari dia diam..tanpa msj or cll.aku pelik..
dia blik je dri kampung terus jumpa aku..dia ckp dah bertunang..
memang sakit..kita dah cuba utk jadi yg terbaik..tapi kenapa ini balasanya..'
aku diam seminggu..last2 aku jumpa pempuan itu..dan aku katakn ini semua takdir..antara kami x ade jodoh.dia diam membisu..aku doa kn dia bahagia..aku pergi..tak perna aku ambil tahu lagi tntg lelaki 2 dan hidupnya..dan aku bahagia..aku tak ingin meluakan hati sapa2..
aku terima..skrg aku tak tahu ape2 tngt lelaki 2 dan tunangnya..dan aku tak melakukan silap..
malahan aku dapat pahala..kerna mdoakn kbahagia mereka..aku x perna tnya lelaki 2..kenapa dan mengapa..kerna aku tahu..dia tak ade jawapan..semuanya takdir..
skrg masalh 2 ada berlaku dgn ku..tapi tindakan mu itu membuat ku sangsi..
em..aku harap ko terima ni dgn hati terbuka..
aku akn melalui hidup dgn nuar..aku memilih utk bersamanya..kerna aku kenal dia kan yakin dgn cinta dia..dia tak mcm dulu..dia dah belajar semua ni..
aku suka dan syg nuar kerna dia lelaki yg ada matlamat..kin dia tak perna janji dgn aku..
tapi dia ada perancangan masa dpn..dan matlamat dlm satu benda yg dia lakukan.nuar suka jdi pemenang..kami slalu brtengkar..tapi aku cuku bahagia dgnnya..krna dia bertahan dgn sikap ku..walaupun kadang dia bengang..tapi aku yakin dia syg aku terlalu bnya..dia buat aku sygkn diri aku..dan mgajar aku jadi kuat utk berdiri sndiri.
nuar..aku syukur sgt dapat mgenali ko seadanya..aku mta maaf krn jdi buta dan pendek fikiran..
aku x jelas dgn sgalanya.tapi nuar,aku syg ko sgt2 dan cintakan ko.terima kasih kerna menerima aku seadanya..aku akn cuba melalui arus hubungan ini dgn ksabaran..dan kmatangan..
kali ini aku tak janji..tapi aku lakukan...aku juga ingin terus kekal bersama ko..kgembiraan kita brsama berbeza.kita sntiasa ada utk satu sama lain...walaupun kita ni brbeza sikap..tapi aku yakin..ada usaha,jodoh milik kita..dan doa jgn lupa..
utk ko dan nuar..
kita terima ni sbgai pgajaran..dan pgalaman..
buka hati..lepaskn smua..
utk aku..sgalanya aku kena lalui..usah,doa dan kberkatan dari allah..
smga allah bersama ku slalu..
slm mlm..love PUTERI JENAKA..

No comments:

Post a Comment