cintaku..

Thursday, January 28, 2010

seketika aku berfikir..

dulu sebelum aku melanjutkan pelajaran..aku perna berfikir.
mampu kah aku hidup di negeri org..dlm keadaan aku mcm ni.
fikiran yang tak matang..dan sentiasa kebudak-budakan..
masa kat sekolah menengah..aku nak sgt gi sekolah baru..
aku nak sgt jadi budak baru..entahlah napa..perasaan nak perhatian org sekeliling 2 kuat sgt.kat sekolah lak..aku nk je buat sesuatu yg akn menarik perhatian org..aku tak kisa sama ada ia jahat atau baik..
yg penting semua ambil tahu..aku suka sgt org ambil tahu..
popularlah katakan..
hehehhe,rindu lak kat zaman sekolah dulu..
aku rindu nak menari..menyayi..dan melancong mana2.dulu..masa aku sibuk menari2 kat sekolah..kami selalu gi ikut pertandingan sekolah2.aku suka jadi perhatian bila menari..aku buat yg terbaik..yg pnting org nampak aku..aku suka sgt..
tapi ape yg membuat aku suka sgt..masa 2 aku ramai kwn dan org sekekliling aku..kami selalu bergerak bersama dlm kumpulan..aku lak suka menonjol sgt..nak diperhatikan..hehehehe
aku rindu masa 2..aku kalu mampu nk putarkan masa..aku tak nk dtg kl ni..
aku tak nk dtg tempat ni..aku nak dok kat kampung..bangun pagi aku nampak matahari jelas..bila mlm aku nampak bulan terang..
aku rindu laut..aku rindu jalan kaki..naik basikal..dan naik keta sapu..
aku rindu semua tu..aku rindu gi pasar ikan..aku rindu lepak milimewa..rindu sgt..aku rindu mkn bakso rm1..sayap ayam pangang dan gado2..aku rindu jadi org kampung..aku tak nak ni semua..aku nak blik..aku rindu..
kalu lah aku mampu...

Monday, January 25, 2010

khas buat dia dan mak..

DIA SELALU KATA..KITA lahir dari perut mak...
ketika itu dia akn sentiasa ingatkn...
bila dahaga..yg susukan dia mak..
bila lapar..yg suapkn dia mak..
bila keseorangan yg sntiasa disampingnya mak..
mak dia kata..perkataan pertama yg dia sebut..ma!
bila bangun tidur,dia tercari2 mak..
bila nagis org ptama yg datang dekat dgnya..mak.
bila nak bermanja..dia selalu dekat dgn mak.
bila nak bergesel..dia suka duduk dkat mak..
bila sedih..yg boleh pujuk dia..mak.
bila nakal..yg marah selalu kat dia..mak..
bila dia merajuk..yg mampu memujuk dia ..mak
bila dia buat kesalahan..yg paling marah sgt kat dia..mak..
bila takut..yg akn sentiasa menenangkan dia..mak..
bila nak peluk..yg dia suka peluk mak..
dia selalu ingat kat mak..walau dia dimana sekalipun..

bila dia sedih..dia mesti cll mak..
bila dia seronok..org pertama yg dia beritahu..mak
bila je dia bengang..dia suka luah kat mak..
bila takut..dia selalu panggil..mak!!!!!
bila dia sakit..org yg pertama risau..mak..
bila dia exam..org paling sibuk..mak..

sekarang..
yang masih peluk dia..mak
yg selalu masak kat dia..mak
yang selalu simpan barang2 dia..mak
yang selalu basuh baju dia..mak
yang selalu berleter kat dia..mak
yang selalu puji dia..mak
yang selalu nasihatkn dia..mak
yang sentiasa cium dia..mak
yang sentiasa peluk dia..mak
yang sentiasa bagi duit kat dia..mak

bila dia nak kahwin...
orang pertama dia nak tunjuk dan rujuk..mak..
dia nak mak suka..dia pun suka..

tapi ingat..jgn sampai dia lakukan ini kat mak..
bila seronok..dia cari pasangan dia.
bila sedih..dia cari mak..
bila berjaya dlm kerja..diacerita kat pasangan dia..
bila gagal..dia cerita kat mak..
bila bahagia..dia peluk erat pasangan dia..
bila berduka..dia peluk dan nagis kat mak..
bila nak cuti..dia bwa pasangan dia..
bila sibuk..dia hantar msj je kat mak..
bila sambut hari jadi pasangan dia...bagi segalanya..
bila hari ibu..dia ucap je..selamat hari ibu kat mak..
dia akn selalu ingat pasangan dia..
tapi mak selalu ingat kat dia..
bila free..dia akn selalu cll pasangan dia..
bila jalan jauh..dia off hp takut mak ganggu..

dulu mak pesan..
"kalu ko dah besar..dan dah abis belajar..dan dah keja..bolehkan kirimkan mak
duit..tak banyak.rm50 sebulan pun tak ape.kita sungguh2 janji...mak gembira sgt kat kita...."
Tapi ingat kah kita bila kita dah berjaya??apatah lagi rm50..rm50000 tak akn mampu membayar segala penat mak kat kita...
dan bila dia tiada..jangan pula kita lupa..doa dan al fatihah kat mak..
selalu .
SYURGA DIBAWAH TAPAK KAKI MAK..

Tuesday, January 12, 2010

cerita ku..

em..rasanya ingin sekali aku teriak masa ni..
hari ni aku betol2 rasa sedih..
aku kembali mengenangkan semua masa silam ku..
aku hilang segalanya..hati aku luka..
aku tiada sapa..
ya allah..
tadi aku gi temuduga..aku dapat keja.
aku gembira..tapi seketika aku terfikir..
allah masi syg kn aku..aku masi diberi kesempatan.
aku banyak dosa..aku lupa..
dulu aku sntiasa bersamanya..
dia lah segalanya buat aku.aku dekat sgt dgnnya..
ya alllah..

skrg aku kena mulakan kehidupan aku yg sebenarnya..
aku tak ingin hidup yg tak ada pegangan..
aku ada jane,edy dan insan yg palin aku cintai..nuar.
aku ingin berjaya..dan jadi matang..
em..aku kena berusaha lebih..
andai kata aku akn bersendirian lepas ni..
aku tak ingin patah..
aku akn bersiap..kerna aku tahu allah sygkn aku..
aku akn sentiasa berdiri..kerana..
PENGALAMAN ADALAH GURU SEGALA KEHIDUPAN YANG SEBENAR..

Tuesday, January 5, 2010

aku tak setabah dulu..

aku dulu yang mampu ketawa sekuat hati..
aku mampu bermain sepuas hati..
aku yang sentiasa menjadi teman utk siapa pun..
aku yang menjadi rujukan teman2 ku yang dlm kesedihan..
aku yang sentiasa ada utk sapa pun..
aku...
aku kuat melalui semuanya..
aku berani utk hadapinya..
aku yg sentiasa di depan..
aku..
aku..
aku tak sekuat itu lagi..
aku tak seberani itu lagi..
aku..
aku tak setabah itu lagi..
aku..
siapa kah aku sekarang...